31/08/2010

BlogDay

Kasia zrewanżowała mi się za wywołanie do tablicy *mrugam* i zaprosiła do wzięcia udziału w rozprzestrzenianiu blog lovin': “Przez jeden dzień - 31 sierpnia - blogerzy z całego świata publikują notkę polecającą 5 innych blogów, najlepiej gdy są to blogi o innej tematyce, z innej kultury. Tego dnia czytelnicy bloga, będą krążyć po sieci i odkrywać nowe, nieznane blogi ciesząc się z odkrycia nowych ciekawych blogów i blogerów” (cytat ze strony BlogDay).
I jeszcze oficjalne zasady:




  1. Znajdź 5 blogów, które Tobie wydają się interesujące.
  2. Powiadom 5 innych blogerów, że zapraszasz ich do zabawy w BlogDay 2010.
  3. Napisz krótki opis polecanych blogów i zamieść link do nich.
  4. Opublikuj wpis w BlogDay (31 sierpnia).
  5. I użyj tagów BlogDay - link: http://technorati.com/tag/blogday2010 oraz linku do oficjalnej strony BlogDay:http://www.blogday.org 


    Wszystkie wybrane przeze mnie blogi są anglojęzyczne i, co jest dla mnie istotne, pisane w British English.

1. Ten blog z gatunku confessional (confession - wyznanie, spowiedź) jest jednym z najbardziej znanych w UK. Autorka jest Angielką mieszkającą w Belgii, stąd tytuł: Belgian Waffling. By czerpać z niego prawdziwą przyjemność, trzeba znać angielski biegle - autorka jest powalająco dowcipna (witty), w tym samobiczującym się, ironicznym stylu, który zapewnił Anglikom tytuł nacji o najbłyskotliwszym dowcipie na świecie. Jej wierne koło czytelniczek/ów idzie w tysiące.
2. Jeśli chodzi o blogi urodowe, nie do pobicia jest BritishBeautyBlogger. Prowadząca zajmuje się urodą profesjonalnie i jest zawsze najlepiej poinformowana.
3. Jeśli szukam przepisu na ciasto, ciastka czy dżem, często korzystam z bloga kulinarnego Apple & Spice - autorka prezentuje głównie desery i wypieki, dzięki niej odkryłam te przepyszne ciastka z masłem orzechowym. Robiliśmy je już kilka razy i naprawdę są insanely delicious.
4. Poświęcony czekoladzie we wszystkich możliwych wcieleniach Chocablog to dla mnie - koneserki czekolady - źródło nieustającej inspiracji. Nie bez znaczenia jest to, że to blog "lokalny" - nawet b. niszowe produkty zwykle mogę kupić, jeśli nie w sklepie, to w sieci, i nie muszę się ślinić nadaremno.
5. Blogi poświęcone modzie podnoszą poprzeczkę coraz wyżej, a to dlatego, że wiele redaktorek mody z magazynów takich jak Vogue, Harper's Bazaar, Tatler czy Grazia, czy to oficjalnie zatrudnionych, czy też współpracujących z nimi na zasadzie wolnych strzelców, prowadzi własne. Nie chcę przez to powiedzieć, że ludzie spoza branży nie miewają doskonale prowadzonych blogów - ale insider access niewątpliwie pomaga. Prowadząca Fashion Editor at Large Melanie Rickey jest właśnie... fashion editor (redaktorką prowadzącą dział mody) w redakcji bardzo popularnego w UK modowo-plotkarskiego dwutygodnika Grazia i jej blog pokazuje, jak wygląda dziennikarstwo modowe i cała branża od środka.
Zdjęcie pochodzi z Fashion Editor at Large i przedstawia przebój nadchodzącego sezonu, torebkę Classic marki Celine, w różnych dostępnych wersjach.

Byłoby nie fair z mojej strony nominować 5 osób, bo nie sądzę, by się wyrobiły i zdążyły swoją listą opublikować jeszcze dzisiaj. Ale już niedługo obiecuję kolejną zabawę.

6 comments:

  1. Anno :) a polskojęzyczne blogi nie bywają ciekawe? :)

    ReplyDelete
  2. Dzięki. Ta Belgijka jest rzeczywiście strasznie zabawna. :-)

    ReplyDelete
  3. Mi,

    spojrzyj na zakładki, a zobaczysz, że w "ulubionych" mam wiele polskich blogów. Ale miało być o niedawno odkrytych, a odkrywam głównie anglojęzyczne, w końcu mieszkam w Anglii:-)

    ReplyDelete
  4. troche nie na temat, ale jak juz padla nazwa Bloglovin, to przy okazji powiem, ze probowalam Twojego bloga dodac do tych, ktore sledze ale nie udalo mi sie. albo mi wyskakuje inny blog pod tym samym tytulem, albo (jak dodam myslniki pomiedzy slowami)mowi, ze nie ma takiego bloga. nic to i tak tu regularnie zagladam:-))

    sciskam Cie Aniu

    ReplyDelete
  5. Gatko,

    dziękuję, że zasygnalizowałaś mi ten problem, postaram się go zlikwidować. I serdecznie dziękuję za odwiedziny:-) Ściskam!

    ReplyDelete
  6. Mmmmmmmm :) to już rozumiem :) widać nie doczytałam (gapa ze mnie :P)

    A do zakładek zaglądam :)

    Miłego dnia!!

    ReplyDelete

Kłaniam się!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails