12/10/2009

Ten, kto zmęczony jest Londynem,

zmęczony jest życiem - tak napisał słynny Londyńczyk Samuel Johnson. A jednak Londyn, jak każde wielkie miasto, męczy i z ulgą wracam do siebie na prowincję. Co nie znaczy, że nie lubię tam jeździć, na zakupy, do teatru, muzeów czy  po to by, jak w ostatnią sobotę, spotkać się z przyjaciółmi. Na miejsce spotkania wybraliśmy Notting Hill - niezbyt rozsądnie, gdyż sobota to dzień targowy, a na słynny targ antyków i staroci Portobello Market zjeżdżają się turyści z całego świata. Ale pogoda dopisywała, powiało przez chwilę wielkim światem (ja i tłumy turystów, którzy zaraz zaczęli robić zdjęcia komórkami, zobaczyliśmy przez chwilę Claudię Schiffer w wielkim tzw. Chelsea tractor, jak ironicznie określa się terenówki typu Range Rover, wyjeżdżającą zapewne do swego dworu na wsi) no i przede wszystkim doborowe towarzystwo sprawiło, że zapomniałam o tłumach i dusznym metrze.
Korzystając z okazji, dyskretnie obserwowałam  ubrania i dodatki mieszkanek stolicy i turystek, i oto, co zarejestrowałam: przede wszystkim kozaki i botki. W zasadzie, jeśli chodzi o obuwie, były tylko dwa rodzaje: kozaki lub balerinki. Praktycznie nie widziałam pantofli. Jeśli chodzi o kozaki, dominowały albo supermodne długie, sięgające poza kolano kozaki czarne, brązowe lub szare, albo nie mniej modne typowe tzw biker boots, czyli "kozaki motocyklistki", często nabijane ćwiekami i z licznymi klamrami.
Poza tym widziałam wciąż dużo leggingsów i jeggingsów (czyli bardzo obcisłych dżinsowych leggingsów). Jedna młoda pasażerka metra miała śliczną torebkę z jasnej skóry haftowaną w malutkie łosie - nie mam pojęcia, o jaką markę może chodzić, ale postaram się wyśledzić jej pochodzenie.
Na zakupy w najmłodszej i największej londyńskiej galerii handlowej Westfield, do której zamierzałam się wybrać, nie starczyło czasu, ale galeria nie zając, nie ucieknie.

A wracając do kozaków - z zainteresowaniem odkryłam, że Scholl, marka znana z ortopedycznego i wygodnego, lecz niepodążającego za modą obuwia, preferowanego przez osoby w "jesieni życia", stara się odkurzyć ten wizerunek i w tym sezonie proponuje te oto, bardzo trendy, botki. Zapewne niezwykle wygodne buty mają tylko jedną wadę - wysoką cenę, kosztują bowiem prawie 400 funtów. Kolekcję  tę (jest więcej różnych modeli) zaprojektował Diego Dolcini, który wcześniej współpracował m. in. z Tomem Fordem i Dolce & Gabbana.

No comments:

Post a Comment

Kłaniam się!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails